Samstag, 7. August 2010

Stempeleinmaleins - Ausgabe vom 7.8.2010


Wochenede, Samstag - Stempeleinmaleins! Genau, denn natürlich haben wir auch heute wieder etwas für Euch - und zwar die Anleitung für eine Gate-Fold-Karte mit eingearbeiteten Taschen!

Weekend, saturday - Stempeleinmaleins! Right, of course we have something to share with you also this weekend. It´s a tutorial for a gate fold card that has little pockets!

Mein Dad hatte gerade eine Hüft-OP. Und weil wir ihn morgen vor unserem Abflug noch besuchen, habe ich eine Gute-Besserung-Karte gemacht.

My dad just had a hip surgery. And since we are going to visit him tomorrow before we take off to vacation I made him a get well card.

Hier könnt Ihr die Innenseite sehen. Die eine Tasche habe ich mit einem passenden Tag gefüllt, in die andere habe ich - passend zum Thema - drei kleine Pflaster gesteckt. Ich fand die Idee ganz lustig:

Here you can see the inside of the card. I filled one of the pockets with a matching tag, the other one holds - matching the theme of the card - three band aids. I liked this idea:


Da ich auf der Vorderseite zusätzliche Lage eingebaut habe, mußte ich den Cardstock auch von hinten mit passendem Designerpapier überkleben.

Since I added some layers to the front I had to cover the backside of the cardstock too so it wouldn´t look ugly when opened.

Und hier könnt Ihr nochmal eine Nahaufnahme des Tags sehen:

And here is a close up of the tag:


Bei den Daring Cardmakers ist wieder eine der tollen Geburtsstein-Challenges dran -diesmal mit dem Peridot, der ja bekanntlich grün ist...

At Daring Cardmakers they have one of their great birthstone challenges - and for this month it is the peridot which has a green color...

Das Motiv auf der Karte ist, genauso wie die Texte, von Lili Of The Valley.

Image and both texts are by Lili Of The Valley.

Kommentare:

Brigadier hat gesagt…

Vielen Dank für Deine tolle Anleitung. Ich werde sie heute nacharbeiten und das Ergebnis auf meinen Blog zeigen.
Eine wunderschöne Karte.

Danielle Champagne hat gesagt…

Hello Kathrin, it's adorable. It will certainly bring a smile on your father's face! I just love the idea of band-aid inside the little pocket. the image is very sweet, and lovely colored. Colors and papers are very nice. Good Vacation, enjoy.
Hugs.
Danielle.

Lynda hat gesagt…

A very beautiful card Kathrin - thanks for joining in with Daring Cardmakers. Enjoy your vacation.

Lynda xxx

Kathy hat gesagt…

This is so clever and so lovely. The touches of peridot shades make it just right for The Daring Cardmakers this week

Julia Dunnit hat gesagt…

This is lovely and what a great treatment of a gate fold card, love it. Wonderful image and colouring. Thanks for joining the DCm Challenge. Hope your Father feels better very soon.