Mittwoch, 17. Juni 2009

Next Level Issue # 3 und Whiff of Joy Challenge # 35



Endlich komme ich dazu, bei den Challenges des neuen Challenge Blogs "Next Level" mitzumachen. Dort gibt es einen tollen Sketch:

Finally I made a card for the new challenge blog "Next Level". They have a great sketch posted:



Und Whiff of Joy hat für die Challenge # 35 das tolle Thema "Paper Piecing". Ehrlich gesagt benutze ich diese Technik erst das 3. oder 4. Mal - aber sie gefällt mir wahnsinnig gut!
Ich habe das Motiv "Melinda liest ein Buch" gewählt, auch weil es gut für Paper Piecing geeignet ist weil es nicht so sehr detailliert ist. Dann ist das Ausschneiden einfacher. Dazu habe ich Papiere gewählt, die ich dann auch auf der Karte verwendet habe. Ein paar Nähte und Embellishments drum herum und fertig ist die Karte. Auf einen Spruch habe ich verzichtet, dafür noch einen Charm untergebracht.

And Whiff of Joy has choosen "paper piecing" for their challenge # 35. To be honest, it´s the 3rd or 4th time I use this great technique, but I love it more and more each time.
I decided to go with "Melinda reading a book" because this images is great for paper piecing. It´s not too detailed and so cuting out the different parts is easier. I used the same papers that I also used on my card. A lil´ bit of sewing and a few embellishments added and the card was done. I didn´t put a sentiment on it but added a charm instead.

Kommentare:

Andrea hat gesagt…

Wow Kathrin, die sieht superschön aus. Ich liebe ja diese Farben. Toll coloriert.
Liebe Grüße Andrea

All Pink girl hat gesagt…

Wow what a stunning card so elagant and beautiful ,love the colours and the detail
Thank you so much for joining this weeks challenge over at
The Next Level.
Hugs Dawn+Annxxxx

Michele hat gesagt…

Gorgeous card. Love the image and the paper piecing looks great. Hugs Michele x

Liza hat gesagt…

Stunning card, I love this WOJ image too.

Liza x

Jeannie Phillips hat gesagt…

I am loving these little girls with books...I have to find those stamps...this is beautiful...great job
hugs
Jeannie

Madge hat gesagt…

A beautiful card Kathrin, really sumptuous colouring and detail - love it xx

Suzette hat gesagt…

I love this card, the paper and colours work very well.

Kimmi hat gesagt…

Beautiful card and gorgeous colours. Lovely sketch too!

Kimmi

Vicky (Angeldrummer) hat gesagt…

this is a stunning card adore the colours xx

Bev hat gesagt…

Wonderful card and brilliant paper piecing, thanks so much for joining us this week. x

Rach hat gesagt…

this is a wonderful card, fab design and details hugs rachxx